– på mig själv och mina diverse oförmågor att jag gjorde slag i saken och klev upp på skrivbordet och tog ner gardinerna. En sorts spetsgardiner, som jag i förra bostaden tvättade ibland. Här har det inte blivit av, men nu så. Och jag läste på om alla konstiga tvättprogram, som den nya maskinen kan stå till tjänst med, och det kan gå hur som helst. Om nu dessa gardiner klarar sig är det väl bra, om inte får jag disponera om gardinbeståndet. Vi har fn tre gardinkappor (eller vad man nu kallar det) med ett Frank-tyg och i blivande lägenheten kommer det bara att gå åt två, så jag kan nyttja den tredje i rummet med skrivbordet, om det skulle vara så.

Och jag har rensat lite mer i bokhyllorna. Jag har två kvar att gå igenom och så den lägre, långa, med mest pocketböcker i. Jag ska väl inte påstå att jag ser ljuset i tunneln än.

