Maken brukar använda det uttrycket, och det ligger något i det. Inte minst när man håller på och downsizar. Men nyligen, när jag var borta och traskade runt i den trivsamma lilla staden, så såg jag en Boda Nova form, som var lite mindre än den jag haft i så många år, och den hade den randiga originalkartongen också. Jag köpte med viss entusiasm. Och så använde jag den, första gången faktiskt, till att göra tiramisun i på midsommarafton. Alldeles lagom för maken och mig. Och sen diskade jag den. Och torkade ordentligt. Och just när jag skulle flytta den från det greppet så åkte den i golvet. Många bitar blev det. Jag kan bara hoppas att jag lyckades sopa upp alla.

Och här under tidig kväll ringde en avhållen vän och frågade om jag möjligen hade kvar papper han var intresserad av, och jag kunde bara konstatera att dom allra sista pappren av det slaget, slängde jag förra veckan. Så kan det vara.

