– men jag kom upp och cyklade iväg i den mycket stilla morgonen, det kändes riktigt skönt. Sen vacklade jag runt rätt länge och letade efter savoardikexen, dom stod högst upp på en hylla och det var bara dom längst in kvar, men jag klev upp på nedersta hyllan och lyckades krafsa åt mig en förpackning. Det är inte alltid en fördel att vara ca 1,62 eller möjligen 1,63. Så nu har vi efterrätt, och äggen till matjesillen är också kokade. Jag lärde mig igår att det heter lertallrikasill, det jag ska laga.

Maken är duschad och njuter av det. Själv har jag bytt ut morgonens jeans mot ett par mer luftiga randiga byxor, för solen skiner, även om det är rätt mycket moln. Det kan bli en bra dag utifrån våra förutsättningar. Inga små grodor förstås och ingen nubbe. Maken får inte, och jag har aldrig gillat snaps.

I går kväll började jag läsa en bok av Mark Levengood, han formulerar sig så bra. Han citerade sin kyrkoherde, som vid tillfälle lär ha sagt – ‘Gå med Gud. Eller gå åtminstone’.

