– och det är förstås en befrielse. Fast jag har gjort en liten till måndag, samtal som ska ringas. Och det börjar regna lite försiktigt nu, precis när jag var klar med mina ärenden. Ett barn någonstans i huset har blivit utrustad med såna där trottoarkritor och tydligen tyckt att bästa sättet att använda dom var att kleta riktigt mycket nedanför den lilla trappan upp till cykelgaraget. Lätt irriterande, för jag vill inte traska runt med glada färger under skorna.

Och jag lånade tre böcker, så helgen är räddad. Egentligen ska jag försöka röja lådorna i dom två skrivborden, dvs det lilla älskade skrivbordet ska röjas ut helt och då behövs plats för det som ska sparas. Ständigt dessa avvägningar.

Egentligen gör det inte mig så mycket, det här regnet, jag kan då tycka att den enkla ärtsoppan fungerar och så hade det inte varit i går. Men jag får väl höra med Äldste, om vi ska omdisponera fikandet.

