– det här att bära ner sju svarta säckar till bilen, först bort till hissen och sen från hissen uppför två små trappor till bilen. Men nu är det gjort. Och Yngste hittade en låda med enkronor bland alla sina tillhörigheter, så jag lämnade tjugofem i kassan till tippen. Hon blev måttligt glad, men jag passade på.

Sen var originalplanen att åka till ikea och köpa fler flyttlådor, men jag gav upp det och köpte mjölk och jordgubbar på maxi. Det räckte. Och sen ska lägenheten visas på onsdag kväll igen. Då hoppas jag att jag har fått iväg en laddning säckar igen. Närmast är det klädkammaren och garderoben i hallen, kanske lite böcker också. Långsamt framåt.

Och jag börjar fundera på hur och vad vi ska äta under själva flytten. Jag förstår att i det kaos, som då kommer att råda, så är det knappast läge att stå och laga mat.

