– tillsammans och sen packade han in dom i bilen, när maken och jag åkte till närmaste kyrkan, och när vi kom hem så hade han kommit iväg. Hoppas allt går bra på hans hemväg också. Här går jag och tittar på tomheten, som han åstadkom. Nå, det finns en del kvar, men sex svarta säckar ska transporteras till tippen och så finns det en del som jag ska förvara här, men väldigt mycket är ordnat.

Och jag funderar på om jag ska gå och köpa lite potatis till middagen eller om jag ska ta den lätta vägen och koka tagliatelle, som finns hemma. Men det regnar inte och jag behöver röra på mig.

På något sätt är den här flytten ännu mer tydlig nu, när Yngste har röjt så mycket. Jag vet inte än vad jag ska göra med hans bokhyllor, kanske skänker jag dom till försäljningen här. Fast det finns en liten, smal hylla som jag kan ha till pocketböcker.

