– och då ska jag ändå inte åka trettio mil i morgon som Yngste, eller jag vet inte exakt hur långt det blir, men långt är det. Och han står som bäst och torkar damm från sina ägodelar. Jag har deltagit på mitt sätt och diskat ur (och torkat) såna där lådor, som man kan ha under sängen. Dom har stått här och blivit riktigt dammiga genom åren. Ibland har jag dammat av ovansidan, men det har väl inte blivit mer, men nu så är dom rena. Så slipper jag att slänga och sonen slipper köpa nya.

Det är lite osäkert var han sover i natt, för hans f d rum är lite dammigt öht. Jag har en vän som visade en bild av en sandstorm i Afrika, och det är förstås en annan dignitet, men det här är illa nog. Så kanske blir det till att sova nere bredvid tv:n.

Och han lyckades både hälsa på äldste bror och dessutom fanns Tvåans familj i lilla huset nere vid sjön, som han åkte förbi på hemvägen, så det blev effektivt.

