– alltså snorar som i snyter mig då och då. Jag tror inte jag är förkyld, det kan vara mer pollen eller nåt. Irriterande iaf. Och jag skulle verkligen vilja äta lite choklad nu, men det slår mig att jag inte minns riktigt när jag åt choklad senast. Då räknar jag inte kladdkakemuffinsarna som vi ibland äter till kaffet efter söndagsmiddagen. Men just nu sitter jag och påminner mig olika sorters choklad, fazers blå, t ex. Kexchoklad. Vanlig mjölkchoklad. Biskvier (räknas som choklad). Center. Vit choklad. Fazers blå igen. Nej, jag är inte särskilt förtjust i sån där bitter mörk, som är så nyttig, och choklad med chili tycker jag är en onödig produkt, havssalt däremot kan jag tänka mig. Nougat. Och choklad med nötter kan vara gott, även om jag råkat ut för härsken nöt vid något tillfälle, väldigt tråkigt faktiskt.

Jag ska sluta tänka på choklad nu. Jag tar ett litet glas baileys i stället.

