– maken, när jag kom hem från tippen och sa att jag skulle gå ner till bilen och ta bort fingeravtryck. Nu är jag ganska obekymrad med bilen, rent allmänt sett, men just det här krävde åtgärder. Enligt mig då. När jag skulle lasta in den där kladdiga portföljen, som jag klagade över i förra stycket, så hängde den liksom upp sig och jag fick peta lite extra och hur det nu var, så blev det brunkladdiga fingeravtryck bredvid vänster bakdörr. Det såg ut som nånting Abby Sciuto hade jublat över. Och tanken att om jag inte gjorde något rätt snabbt, så skulle dom liksom för evigt bränna fast i den vita lacken, nej, det ville jag faktiskt inte. Och nu ser det prydligt ut igen.

Och jag är väldigt nöjd med att plaststolarna, portföljen och fyra svarta säckar är borta. Det var fem från början, men den ena var det så lite i att jag tömde över den i en av dom mer fyllda. Och har man inte bekymmer, så skaffar man sig. Jag har nån sorts grundläggande tidsplan i mitt kaos, och då tänkte jag att eftersom vi inte är här v 29 så skulle jag packa åtminstone en bokhylla innan vi åker i väg, bara så jag vet att jag börjat. Men Yngste har utlovat att ta hit flickvännen ffg där runt 16 – 17 juli och jag vill ju att hon ska få ett hyfsat intryck av oss. Who am I kiddin’? Ah, det löser sig väl.

