– där i stolen framför tv:n. Jag var inte riktigt beredd på att jag skulle stensomna där jag satt just i dag, så jag blev riktigt förvirrad, när jag vaknade igen. Antagligen slog det till, det undermedvetna tyckte nog att jag tjatade för mycket (både här) och inte minst på mig själv om det här med möblerandet. En del människor gillar att möblera om, det gör inte jag. Jag vill ha det smidigt och trevligt och sen är det bra, sen kan jag vänja mig, så där så man kan gå upp i mörkret utan att oväntat slå tårna i nånting. Och jag blev lite förvirrad av verkligheten senast jag var inne i lägenheten, för jag hade måttband med mig och kunde snabbt konstatera, att vår blommiga soffa inte kommer att kunna stå där jag hade tänkt. Men jag löser det.

Och sen är det ju det här med min farfars skrivbord, jag måste tömma det. Det är ju inte heller så att vårt andra skrivbord, det som ska behållas, är tomt. Kanske kan jag ta tag i det där nästa vecka.

