– fortfarande runt här. Och jag plockar och plockar. I dag ringde Äldste alldeles i slutet av vår frukost, han hade inget bredband och undrade om vi hade. Tanken på att ringa felsökningen piggade inte upp honom särskilt, det var – lyckligtvis – roligare att prata en stund med mor. Och vi hinner avhandla det mesta, vägnätets underliga öden, kommunvaldas obegripliga tankar (närmast ansvarige för omsorgen i kommunen, som i tidningen hade konstaterat att det är kostnader förknippade med äldrevården, jomenvisst – trodde han att den skulle gå med vinst?), Mays obegripliga feltramp, nordirländska frågan, barnomsorgen i kommunen och diverse annat.

Och under tiden traskar jag runt och rensar, möjligen blir det tippen i eftermiddag, jag kom ihåg att bära ner dom två utestolar, som vi aldrig använt här. Och i går öppnade jag makens portfölj, den han hade i jobbet försedd med hans namn, lädret har inte mått bra av tidens tand – eller hur man säger – det har blivit alldeles kladdigt och ser inte ut att må bra, trots att det på sin tid var en dyr väska. Hur som, jag har inte kunnat förmå mig till att slänga den förut, grejor maken använde sista veckan han var frisk har legat där sen dess, men nu plockade jag upp det som fanns, och sorterade det som ska slängas där också.

