– och solen skiner dessutom. Det är sommarkänsla. Och jag handlade före frukost, det är väldigt mycket enklare. Visserligen traskade gode vännen runt och såg lätt vilsen ut, han frågade hjälplöst var ströbrödet fanns. Jag fnissade lite inombords, för när maken handlade var just ströbrödet det värsta han visste, han kunde aldrig hitta det.

Och jag vet inte än om jag orkar plocka lite mer i eftermiddag. Jag trodde lite optimistiskt i går att skåpen, som jag kastade mig in i, skulle vara lättrensade, men icke. Dom två blå backarna, som jag förutsatte bara innehöll onödigt jox, var till brädden fyllda med skarvsladdar och dubbelkontakter. Och nu minns jag att när vi flyttade hit, så köpte jag nya, för vi behövde få ordning på belysningen, och sladdarna kom inte med i första flyttlasset s a s, så nu har jag ett stort förråd. Jag kan ju bära in dom först i den andra lägenheten, så har jag resurser.

Och nu blir det lax med mangosalsa och ris.

