– i dag prioriterade jag hårtvätt. Jag hade lyckats stryka så pass mycket från dagens lista att det kändes helt rimligt att skjuta upp någonting till morgondagen. Den innebär visserligen den där veckohandlingen som jag alltid skyggar lite inför. Och jag har fortfarande ingen ordentlig lista heller, men det ordnar sig, i sht om jag den här gången kommer ihåg att ta med den. Jag skulle ha önskat att jag i dag hade fått till en promenad, det räknas liksom inte att gå till banken och apoteket, även om det tog rätt lång tid. Den här gången var det banken som hade köbildning. Det berodde mest på en kvinna, som ville avsluta ett föreningskonto, och så hade hon inte ett ordentligt protokollsutdrag på att hon var behörig, men hon höll på länge och försökte övertyga damerna bakom disk. Till slut förbarmade sig någon annan över mig och erbjöd sig att hjälpa mig. Det var städfakturan, som skulle betalas, och då frågar hon plötsligt om jag hade ett ‘vårdintyg’. Det är klart jag inte hade, jag suckade och sa att nu har jag hållit på med det här i två månader och det har ingen frågat efter förut, och då sa hon – ‘nej, nej, det behövs inte’. Men varför i all världen frågade hon då?

