Jag rensade hjälpligt ur båda hyllorna på övervåningen och fick plats med pärmarna med fakturor och sånt, fast den där vita hyllan är inte riktigt tömd än. 130 cm ändrat hyllutrymme blev det. Och så ska det läggas i svarta säckar och i första hand bäras ner på undervåningen, fvb tippen. Men jag tänkte ta åtminstone ett av skåpen också innan jag åker dit. Och jag har börjat titta på förvaringslösningar på ikeas hemsida. Vi får inga garderober utan det är en klädkammare, man kan knappat kalla den en walk-in-closet, men man får laga efter lägenhet. Ha.

Jag är rätt fokuserad, kan man nog tycka, rentav tråkig i mitt ältande. Folk flyttar ju stup i ett, försöker jag tänka. Fast inte vi så ofta. Och så funderar jag också på det här att klä om stolarna vi har runt matbordet. Där tänker jag vara betydligt mer snabb än när jag klädde om karljohansstolen, som Äldste fick. Den hade ju trasig sadeljord, som jag var tvungen att byta och jobba mig igenom alla dessa lager innan jag kom dit. Här är det stabilt underlag från början, så jag tror att det räcker att sträcka tyget och använda häftpistol. Lyckligtvis ärvde jag en fungerande av svärmor.

