– är också planer. Fast för en annan dag då. Tanken var att gå till banken och kanske apoteket och handla nya blommor till lådorna på uteplatsen. Men dels började det regna, såna där plötsliga skurar som är så väldigt onödiga om man råkar befinna sig på cykel mitt i, dels hade Äldste ett ärende som helst skulle utföras utan två energiska döttrar – förskolan har planeringsdag – så dom kom hit under tiden.

Men enligt min mobil ska det inte bli regn i morgon, så jag skjuter på sysslorna till dess. Annat blir möjligen gjort i stället. Jag började lite planlöst plocka böcker ur hyllorna och det var kanske oplanerat i överkant, men det blir bra när jag är färdig. Men det är nog bättre att ta en hylla i taget. Jag har två och en halv hylla i rummet med skrivbordet och tanken är att den halva (låg hylla med pärmar för räkningar och sånt) ska rymmas inom dom två höga. Den låga hyllan kommer att bo bredvid min säng, tänker jag, och får då svälja en del av pocketböckerna i en hylla som måste slängas.

