– promenerade jag här på eftermiddagen. Det är inte precis så att jag siktar på maraton, men jag tänker att en halvtimme är bättre än att sitta stilla hemma. Och det var rätt länge sen, det insåg jag, när jag gick förbi det som förut var en rätt förfallen scoutstuga (scouterna hade tagit slut) och det nu var en betydligt större anläggning, som såg väldigt prydlig ut. Mitt mål är att jag ska ta mig ut åtminstone tre eller fyra gånger i veckan. Det finns möjlighet att förlänga promenadslingan också, men än så länge tar jag den kortare varianten. Luft och ljus. Inte särskilt många var ute i det strålande vädret, en indisk familj kastade frisbee och sen mötte jag en ung kvinna som talade kinesiska (?) i sin mobil.

Och svärmors lägenhet såg alldeles tom ut ännu. Jag trodde inte precis att det skulle vara uthyrt omedelbart.

