lördag, 10 juni, 2017


på fläktgallret för en stund sen. Oj. Och sen läste jag instruktionsboken, där det stod att man skulle diska det en gång i månaden. Det kanske alla andra gör, men inte jag. Så jag tog loss det och lade det i övre korgen i diskmaskinen. Men det var ju omgivningen också, som jag inte ägnat särskilt mycket uppmärksamhet på rätt länge. Så nu har jag skurat och pysslat. Och jag minns att dom effektiva kvinnorna, som städade svärmors lägenhet, sa att fläkten brukar ta en stund. Där fanns ingen, så det var just då lite praktiskt.

Alla dessa detaljer, som åtminstone jag har så lätt att se förbi. Nu är det åtminstone bättre. Hur länge det nu varar. Jag får väl göra om det innan vi flyttar, även om jag har flyttstäd bokat. Å andra sidan har jag inte putsat fönstren på länge, kanhända jag får till det lite grann.

– promenerade jag här på eftermiddagen. Det är inte precis så att jag siktar på maraton, men jag tänker att en halvtimme är bättre än att sitta stilla hemma. Och det var rätt länge sen, det insåg jag, när jag gick förbi det som förut var en rätt förfallen scoutstuga (scouterna hade tagit slut) och det nu var en betydligt större anläggning, som såg väldigt prydlig ut. Mitt mål är att jag ska ta mig ut åtminstone tre eller fyra gånger i veckan. Det finns möjlighet att förlänga promenadslingan också, men än så länge tar jag den kortare varianten. Luft och ljus. Inte särskilt många var ute i det strålande vädret, en indisk familj kastade frisbee och sen mötte jag en ung kvinna som talade kinesiska (?) i sin mobil.

Och svärmors lägenhet såg alldeles tom ut ännu. Jag trodde inte precis att det skulle vara uthyrt omedelbart.

– sen efter maten, för jag orkar inte riktigt gå och köpa innan. Tror jag. Det räckte iaf till gröten och maken kan få den lilla skvätt som är kvar. Nu är han duschad och väldoftande igen. Det är en av nackdelarna med avlastningen, att han verkligen behöver hjälp i badrummet och att han inte får det.

Och jag hade färdig köttfärssås i frysen. Men det kan hända att jag tar mig samman och köper mjölk när jag kammat mig. Jag vill inte skrämma slag på andra kunder. Fast då skulle kanske kön bli kortare.

Och jag drömde i natt att jag höll på att flytta. Alla dessa lådor.

Sen ska jag rådgöra med Tvåan, jag köpte nog fel flaska med ansiktsjox. Och eftersom jag inte vet vilken katastrof som skulle kunna inträffa, om det nu är fel, så är det bäst att fråga experten.