fredag, 9 juni, 2017


– att den som e-deklarerat och angivit konto skulle få sina pengar antingen i går eller i dag, så jag kollade. Den lättnaden – allt är OK. Jag kan andas ut om det åtminstone. Nu är förstås frågan om jag vågar skicka efter mer after shave. Det händer ju trots allt, även om jag är hemma, att jag inte punktbevakar postlämnadet.

Nu ska jag visa maken mina tågbilder. Ett litet avbrott i den brittiska bevakningen, han fick iofs den där lokala näringslivstidningen också, som kommit i lådan (den hade ingen tagit, inte heller fakturan på städningen av svärmors lägenhet), och framsidan pryddes av kvinnan som en gång sa att mina ben var det värsta hon sett. Ja ja.

– jag är mest arg på just nu. Det första, som jag rimligen får ta tag i på måndag, är förstås att maken vid tre medicintillfällen (av tio) inte fått sin smärtstillande medicin, trots att jag klistrat en särskild påminnelselapp på medicinskåpet. Det är enormt frustrerande.

Sen ringde lilla grannkvinnan på dörren och höll en tom ask i handen. Det hade tydligen varit inbrott i vår postbox, makens ganska dyra after shave var borta. Dom hade också haft ett paket som försvunnit, där bara följesedeln legat kvar. Förmodligen hade detta hänt i onsdags. Jag är ledsen, dels för att det var dyrt och dels för att jag vill att maken ska ha ett after shave, som han trivs med.

Och sen fick jag ett litet sammanbrott när jag kom att tänka på det här med skatteåterbäringen. Som jag minns det har jag betalning in på kontot, men om det där kuvertet från skatteverket låg där, när boxen blev plundrad så undrar jag om man med ev uppgifter från det, kan ringa till s-verket och önska sig betalningen till annat konto. Jag vet verkligen inte, men jag får väl ringa s-verket på måndag, för jag skulle få – för mina förhållanden – en rejäl summa tillbaka.