att tvätta håret på morgonen och nu är det väl noga räknat förmiddag redan, men jag ska göra det ändå. Snart. Och i går var jag så fokuserad på att komma ihåg att tanka bilen (som f ö efteråt påstod att jag skulle kunna åka 80 mil på den tankningen, nåja) att jag glömde att mjölken var slut. Men coop hade ställt upp med tidigt öppethållande i dag också, så det blev gröt med mjölk och inte grädde, det känns bra.

Och jag har tagit fram middagen ur frysen och sen är det packningen kvar, det går nog bra. Jag lyckades få fram böcker till maken, som han godkände med visst muttrande.

Sen trasslade nätet i går kväll och jag gick ner till routern för att dra ur sladdarna och börja om igen. Och till min stora förvåning var det inte dom vanliga två, utan det satt en tredje också, den svarta som vi hade till Yngstes stationära dator när han bodde hemma senast. Men så besynnerligt, tänkte jag, och drog ut den också och brydde mig inte om att trycka in den igen. Och sen, när jag skulle borsta tänderna, slog tankeverksamheten till. Det är ju den som numer går till tv:n. Jämmer och elände, jag dök nerför trappan igen och tryckte in den. Och i morse var jag nervös att det skulle påverkat tv:n på något trist, tekniskt sätt, så där så man skulle vara tvungen att göra något begåvat, men det var inga problem.