nu. Det var Högmässa klockan sju i ett mindre kapell norrut, så vi drack té lite tidigare än vanligt, och sen åkte jag helt lagligt för att hämta upp maken. Det tog en liten stund, men gick bra. Och sen åkte vi den vackra vägen genom bokdungar, så vackert det är. Och maken kämpade sig uppför backen där med hjälp av en ledstång, som börjar se lite ankommen ut, men det gick.

Jag hade haft en liten svag förhoppning om att vi skulle komma hem så pass tidigt att jag skulle hinna tvätta håret, men det får bli i morgon bitti i stället. Maken greps av sitt sällskapliga jag efter mässan, så jag trodde aldrig vi skulle komma hem. Jag var iofs lite sällskaplig själv, jag träffade på en kvinna, som är delägare i firman jag anlitade till städningen, så jag passade på att ösa beröm över dom som jobbat. Hon nämnde också att dom kan hjälpa till och bära tunga grejor, när vi ska flytta. Bra att ha i minne, jag får nämna den resursen för familjen, som sannerligen burit och släpat rejält redan.

