– vi har ju ett tvättutrymme med hyllor. Dessa hyllor har blivit samlingsplats för alla lådor med skruvar och spikar och krokar och en verktygslåda. Nu bestämde jag mig för att åtminstone göra nån sorts inventering. Det blev en hel del rensat också, och jag vet (kanske) vad som finns där, när det blir dags att sätta upp tavlor och dra sladdar om mindre än två månader. Det ser iaf betydligt mer ordnat ut nu, och det är väl vackert så. Och galgar, som är mer eller mindre oanvändbara är också utrensade.

Nästa vecka är planen att rensa skåpet i köket plus städskåpet och garderoben i hallen. Sen blir det bokhyllor. Och i går erbjöd jag Äldste mitt avhållna skrivbord, ärvt av min mycket älskade farfar, jag inser att det kommer att bli väldigt trångt för det. Men det är en känslomässig sak, jag har haft det sen jag var fjorton. Och mina barn har suttit i mitt knä och lekt med nyckeln i mittenlådan, precis som jag antar att min pappa och hans syskon gjorde.

