– jag fick inte riktigt klart för mig hur familjekonstellationen såg ut, och det är knappast min sak heller, även om det nu skulle vara potentiella grannar. Tydligen bodde mannen fn i ett trähus, där grannen klagade på att han duschade vid elva och sen började jobba tidigt och alltså spolade i toan vid fem på morgonen, och det ser inte jag som ett problem. Vi får se.

Så nu kan jag börja rensa i skåp igen, jag ville liksom inte ha golvet täckt av svarta sopsäckar, när folk skulle få nån sorts bild av hur lägenheten ser ut. Det är svårt att bortse från ytan, faktiskt. Men på eftermiddagen ska svärdottern och flickorna titta in och hämta kassarna med sommarkläder från Äldsta. Kanske kan jag rentav bli av med svärmors dammsugare.

Och jag löste problemet med mat i dag, det blir räkor med paprika, sockerärtor, salladslök och kokosmjölk, lite sherry och currypasta också. Snabbt och smidigt.

