– jag gör ju det, när håret når nedanför midjan. Det är inte helt lätt att klippa sig själv, men eftersom jag ändå har det uppsatt, så syns inte eventuella ojämnheter så mycket. Så nu känner jag mig lite korthårig, allt är relativt.

Och morgondagen blir lite hektisk, jag måste upp ungefär lika tidigt som i dag, för jag har lovat städmänniskorna att vara där vid nio och då ska helst maken och jag hunnit med gröten och kanske hinner jag rentav ta på maken en skjorta, vi får se. Och sen ska det handlas mat och så är det då nyckelöverlämnandet på eftermiddagen.

Maten är iaf planerad klar, lax med spenat.

Dessutom hämtade jag ut minnesalbumet från svärmors begravning i dag, vackra blommor och påminnelse om vänliga människor. Det var ingen blid av när min hatt blåste ner i graven, det finns väl gränser, men det är också ett minne.

