– eller iaf inte i foten. Jag hoppas verkligen att den där städningen blir av, så jag satte mobilen tidigare än vanligt, så jag skulle vara beredd när hederligt arbetande människor skulle kunna tänkas ringa. Och sen körde jag igång med dom vanliga morgonsysslorna. Morgonbönen och gröten och så. Och jag hjälper maken med skorna och nerför trappan och vi sätter oss vid bordet. Så långt frid och fröjd. Och jag skakade mjölkförpackningen (man ska göra det med sorten vi köper) och så skruvade maken av korken och började skaka, han också. Och det blev väldigt mycket mjölk överallt, väldigt fort. Och det mest katastrofala var förstås att alla hans tabletter blev dränkta i mjölk, så lite raskt fick jag honom att trycka i sig dom, och sen kunde jag börja torka upp det övriga. Och han förstod förstås ingenting, hur kunde det bara bli så där? Det var ingen jättebra start på dagen.

Och nu har jag ringt städfirman och någon ska höra av sig till mig. Det hoppas jag verkligen.

