– på olika sätt. Städfirman ringde tillbaka, och hon säger med ett väldigt glatt tonfall att visst ja, jag hade ju sagt att det måste vara klart onsdag kl 15, visst ja, nu kom hon ihåg det. Fint. Typ. Så jag väntar fortfarande på att någon ska ringa upp igen. Lite stressigt, faktiskt. I sht som jag vet att det verkligen inte står någon förhoppningsfull ny hyresgäst och stampar i trapphuset, jag gissar att det som händer kommer att vara att man kommer att riva ut det (möjligen) alldeles städade köket. Ja ja.

Sen skulle jag göra lasagne. Och jag lyckades skvalpa till kastullen med bechamelsåsen så att mjölk spilldes ut på plattan och runt omkring, panikvarning på det. Och så småningom skulle jag fylla på flingsaltet till salladen och då rev jag ner det lilla receptkartoteket, så bladen (många) for åt alla håll.

Kanske är det bäst att jag sitter still en stund. Men lasagnen var god.

