blev det här på eftermiddagen, inte mycket fler iaf. Och jag somnade på köksstolen, inte så väldigt bekvämt egentligen, jag borde ha gått upp till sängen. Svanskotan tyckte det, när jag vaknade, men det var så dags.

Och solen skiner igen. Och jag undrar hur det kommer att gå med städningen i morgon, jag antar att dom ringer rätt tidigt om nycklar och så. Det gäller att inte stänga av när mobilen ringer. F ö har jag nu hunnit få två somalia-samtal, som jag inte svarat på eller ringt tillbaka. Jag är ju rätt försiktig med nummer jag inte känner igen, bl a därför har jag tyckt att det varit lite jobbigt det här att potentiella hyresgäster ringt upp, i synnerhet när jag svarat och det varit någon med väldigt stark brytning, innan jag då fått klart att det inte gällt telefonförsäljning av något slag.

Och så funderar jag på makens sandaler. Han använder dom året om och det är inte så att han promenerar långa sträckor, men han nöter ovansidan på vänstersandalen när han går uppför trappor, och kardborrebanden som man knäpper dom med, har börjat bli väldigt nötta. Jag undrar om man kan bara rakt av beställa ett extrapar på ortopeden. Den vänstra är lite specialbyggd och dom borde väl ha det i nån sorts journal, tänker jag.

