Jag försöker verkligen. Och jag har lånat tre nya böcker på biblioteket, och jag har kunnat läsa länge. Kan man tycka. Men det finns stunder då jag också undrar om det är dom som skriver eller jag som (försöker) läser, som är lite tröga. Det stod i lokaltidningen att kommunen informerat om det här med det pågående gatuombyggandet. Så jag gick in på kommunens infosida, för det verkade i lokaltidningen som om jag inte kommer att kunna ta mig nånstans alls från parkeringsplatsen ganska snart, man ska stänga av den stora genomfartsgatan i södra hörnet och just nu är den avstängd i norra hörnet. Men informationen jag sökte kunde jag verkligen inte alls hitta. Jag undrar om det beror på mig eller rentav på att kommunen inte tänkt på just det problemet.

Och det är knappast någon idé att skriva en fråga på en lördag, tänker jag. Och av obegriplig anledning ligger det totalt ointressanta bilder alldeles först i flödet, dom handlar inte om något aktuellt, men kommunen tycker säkert att hemsidan är snygg.

