– jag vet inte så noga, men när man själv bestämt dag och tid, så tycker jag att man dyker upp eller ringer om något akut dyker upp. Men så tyckte uppenbarligen inte sjätte personen. Jag väntade i 35 minuter, sen gick jag hem. Det var bra väder, så det var inte synd om mig, men lite snopet var det allt. Ett tag stod det en för mig okänd kvinna i trapphuset, så jag frågade henne, men hon bodde redan där och dessutom talade hon skånska och det gjorde inte hon som ringde mig.

Och annars tittade jag på grannarna, som pysslade med sin uteplats, så jag cyklade iväg och köpte sommarblommor till mina krukor och under tiden hann Äldste titta in på väg från tåget, trevligt. Och när jag kom hem från den uteblivna visningen, så planterade jag.

Och fler flyttlådor är inköpta. Grannen sa dessutom att dom har kvar, så jag får låna av dom. Rara människor.

