ska lägenheten bli tom är tanken. Och Yngste dyker upp också för att hjälpa till, en oväntad bonus. Och han skickade en bild från hockeymottagandet på Sergels torg. Så roligt att han verkligen kunde vara med, det är stort för någon som kan så fruktansvärt mycket om hockey.

Och någonstans känner jag alltid en oro numer inför såna där stora arrangemang, tankarna finns i Manchester också förstås. Förfärligt.

Och annars är det här datumet alltid förknippat med den gången vi flyttade för länge sen, till huset som blev vårt hem så många år. Vi flyttade från 85 kvm till 300. Det var lite tomt i början, men tomrum fylls ju. Och snart ska vi ner till 81 från våra nuvarande 117. Men det är bara maken och jag nu, det är skillnad.

Dagens aktiviteter är annars att gå till apoteket och att baka limpor. Jag har hamnat i ett lite konstigt meningsutbyte på fb, en tillverkare av hushållsmaskiner reklamerar att man fått ihop ett ‘världsrecept’ bröd med algoritmer (?) och jag tycker faktiskt att det är jättelarvigt, bröd är så olika och ska få vara det också, tänker jag. Men tydligen är jag dum, som inte fattar att ‘vi’ numer reser så mycket att det skulle vara naturligt att vi åt samma bröd, det skulle vara nån sorts positiv utveckling. Jag tycker tvärtom, om jag åker nån annanstans vill jag veta hur det är där, hur deras bröd smakar, inte äta precis det samma som jag får hemma.

