hade utgångsdatum 2007, då är det kanske rimligt att slänga det. Det fanns annat också, som med bred marginal passerat bästföredatum. Och slutklämmen blev att jag slängde en hel del från skåpet, som är skafferi. Det är inte heller nödvändigt att ha tre sirapsflaskor med en knapp deciliter i vardera.

Ja ja, då är det tre skåp plus tvättutrymmet att rensa. Det kommer att gå utmärkt.

Och i dag hände en sån där ovanlig incident, men när det händer blir jag alldeles stressad efteråt. Maken ropade på mig – ‘jag vet inte hur jag ska göra nu, det går inte’. Nej, då hade han försökt resa sig men på något sätt fått den förlamade foten bakom den friska, och då kom han ingenstans, och han känner ju inte heller vad det är som hänt och han kan inte se det så bra. Och jag trasslade ut fötterna och sen gick det igen. Men jag tänker förstås att om han gör så när jag inte är hemma, så kan han ramla. Men antagligen skulle han sätta sig ner igen och börja om från början. Jag vet inte.

