ringde här, kvart i nio. Och jag försöker ha all förståelse för att det är svårt att tala i telefon på ett främmande språk, så klart. Men när hon frågade var lägenheten låg kände jag att det blev lite märkligt. Hur som, så kom vi överens om klockan fyra på onsdag. Ja, jag är rejält trött på det här nu. Kanske borde hyresvärden inse att man kanske skulle ta sig en titt själva, när nu alldeles tydligt så många tackar nej. Och också i vårt lilla samhälle är det bostadsbrist, om man säger så.

Jag säger till mig själv att detta är inte mitt problem, men det blir ändå mitt problem, detta att traska bort och visa lägenheten. Och så tänker jag att måndag – onsdag nästa vecka är det liksom städningstid där, då är det rimligen inte läge att visa. Så jag hoppas att det här är sista gången för mig.

