småkakor står på plåtar i köket, alldeles färdiga nu. Och maken har lyssnat sig igenom Händels Cembalikonserter och är just nu på väg genom Goldbergvariationerna. Bra så.

Och jag kom förstås på att jag glömt lasta in dom oanvända flyttkartongerna från svärmors lägenhet, så det blir alltid något kvar. Men dom tar jag antagligen på onsdag, så kan jag köra vidare till IKEA och köpa fler och så passa på att handla på maxi, när jag ändå kör. Det blir bra, det också. F ö är det varmt att baka och jag har disken kvar.

Och lite kliar det i sinnet, jag tänker på att jag borde passa på och städa ur tre av skåpen här. Möjligen kan det vänta tills i morgon. Om det nu har väntat så här länge så. Och jag tänker vara radikal, saker jag inte använt och troligen inte kommer att använda heller åker nog i dom svarta säckarna. Och annat får också betraktas som uttjänt. Om jag inte på åren vi bott här druckit ur den där påbörjade flaskan vaniljlikör, så tyder det på att det finns annat jag hellre dricker.

