– det verkar vara mer pollen nu än för ett litet tag sen. Det lilla bordet på uteplatsen blir guldammigt hela tiden, och jag känner att det blir en och annan extra nysning. Jag äter mild pollenmedicin och hoppas att det inte blir värre nu.

Och i morgon har jag också en liten lista, förstås, och dessutom inser jag att jag har slarvat med det här att göra matlista. Det är ju så bra, när den är klar, jag orkar inte lägga energi på det varenda dag. Dvs just nu måste jag ju, eftersom jag inte har koncentrerat mig den kvart som skulle behövas. Men i morgon är det en alldeles ny dag, nya krafter också, kanske.

Just nu är jag ändå glad över dagen, över att jag kom ihåg att betala räkningar i fredags (banken hade möblerat om på hemsidan, inte till det bättre, tyckte jag) och att det finns saker som fungerar.

