– som ska forslas till Äldsta, och det hjälps inte, alltihop är så konstigt. Jag pratade förut i dag med en kvinna, som flyttat in i Bra Grannens lägenhet. Hon har bott i sitt hus alldeles väldigt länge, och hon sa – ‘jag trodde faktiskt inte att man blir så mentalt uttröttad av att flytta’. Jo, man blir ju det, när åren har gått, inte bara det att man själv är äldre, det är alla dessa minnen, som störtar över en.

För min del är det fjärde bostaden, som svärmor bodde i, sen vi träffades. Men alla sakerna, nog är det konstigt. Och jag tittade hemma hos Äldste, dom har ordnat så bra, allt var så snyggt inplockat. Det var fint. Och före den här kaotiska gudstjänsten med barnkören, så gick jag bort till svärföräldrarnas grav, exakt en månad sen svärmor begravdes.

Och jag tittar mig omkring hos oss, en hel del förändringar här också, till det bättre tycker jag. Och det är ju bra så. Nu ska jag försöka landa lite i det här innan vi rycker upp oss igen, snart. Och jag tittade på Barnmorskan i East End, det där dom sa om Kärleken som är grunden i livet.

