av diverse aktiviteter. När jag i all hast höll på och kammade mig ringde Äldste. Han sa att det var barnkör på eftermiddagen i deras kyrka, så lite raskt bestämde vi att jo men, vi kör på det också. Så nödtorftigt kammad åkte maken och jag till en ljus och givande högmässa i kyrkan vid sjön, och sen vilade maken. Och vi åt lunch, infryst från förra lördagen, tacksamhet över det.

Sen ringde Äldste igen och bjöd på glass och kaffe innan körtjosan. Så då gjorde vi så. På morgonen hade vi haft lite bråttom, och jag körde lite snabbt femtio meter mot enkelriktat. Jag såg att det inte fanns minsta trafik i närheten, men på eftermiddagen fick jag förstås vara mer laglydig och köra en betydligt längre sväng för att hämta upp maken, men det gick bra. Om det är varmt och inte regnar, och man dessutom är ute i god tid, så fungerar det.

Och så var det eftermiddagsgudstjänst med barnkören, lite av hela havet stormar s a s, och lilla minsta var rätt överväldigad av alltihop och stod och rullade ihop sin söta klänning under hakan, hon har en så rar liten mage. Ömma modern fnissade lätt uppgivet. Vi har alla varit där.

Sen handlade jag på hemvägen och hade betydande svårigheter att hitta en parkeringsplats. Men nu har jag bestämt mig för att köra bort bilen till svärmors lägenhet, så står den där i morgon, när jag ska tömma det sista.

