– och det är jag väldigt tacksam för. Äldstes familj kom hit på lite förmiddagsfika, flickorna i betagande sommarklänningar och små kepsar. Och hunden var glad. Vi åt en halv längd, som svärmor lämnat i frysen här vid någon av middagarna.

Och jag har plockat i ordning alla papper jag ska ta med till boupptecknaren. Ett viktigt papper, som jag absolut visste skulle ligga i den där högen, gömde sig rätt länge, men till slut låg det där det skulle. Och sen rensade jag lite hastigt en låda och försåg Äldstes familj med pussel och en massa spel av olika slag. Så nu ska jag nog ta mig samman och rensa resten av lådan och lådan över också, kanske får jag plats med dukarna från svärmor då. Svärdottern tyckte att jag ska ta det lugnt nu ett tag, bara andas in och sitta still. Jo, det blir nog dags för det också.

