i dom där lådorna, men allt blev inte kastat. Men högen med tidningar med familjerelaterade saker blev iaf förminskad, den intressanta artikeln klipptes ut och sen slängdes resten. Och en hel del kom jag inte ihåg ens. Det är många minnen inknölade i dessa lådor. Och jag har inte ens börjat försöka få plats med dom där dukarna, som just nu ligger i en ikea-kasse. Alla dessa bilder av maken, både frisk och sjuk. Och så var det en bild på Yngste, han hade kommit cyklande och blivit lite hastigt intervjuad av lokaltidningsjournalist, och jag minns att han kom hem och var lite stressad och jag sa, tröstande, att det blir väl en sån där bild 4×5 cm, oroa dig inte. Och sen kom tidningen och hans bild var på halva sidan. Han nästan dog. Så nu tog jag foto av det hela (han hade mer än axellångt hår då) och skickade till honom, stackarn. Hans korta svar var ‘bedrövligt’.

Och den där övre lådans innehåll, i nedbantat skick, ska jag sen försöka få in i den andra möbeln, den som nu står lite oåtkomligt vid sidan om en soffa. Ordning och reda. Sen.

