lyckades jag lägga ner i den rensade byrålådan, men handdukarna hamnade i en fåtölj. Möjligen får dom vila sig där. Trots att vi flyttar till en mindre lägenhet, så blir förvaringen bättre. Det finns två skåp, betecknade som ‘L’ som i linneskåp, hurra för det, för i dagsläget finns det bara ett halvt, som fyller den funktionen. Andra halvan upptas av matberedare och plastpåsar och folie och sånt, men i blivande köket finns det 60 cm mer skåp, både över- och underskåp, så det blir rymligt. Tänker jag nu iaf, tomrum har en tendens att fyllas. Men jag har tre blå plastbackar som nog kan rensas rejält, det tänkte jag att jag skulle göra ‘sen’, när vi flyttade hit för tio år sen. Och sen stänger man (=jag) skåpdörrarna och glömmer bort alltihop. Tills nu då.

F ö funderar jag på hur egentligen akustiken samverkar med ventilationen, för när jag sitter vid det här skrivbordet hör jag ljud, som inte finns någon annanstans i lägenheten, just nu låter det som om yngre människor tittar på hockey. Märkligt. Ljudet kommer från ventilationsgrejen, det är därför jag undrar.

