– och det var tungt att ta sig upp, det var det. Och jag sa förlåt till maken för att jag hade säckat ihop så i går kväll, men han hade glömt det. Det är inte det minst besynnerliga, det som för mig var så otroligt svårt och tungt, det är bara borta för honom.

Och sen sa han -‘så bra att vi bara har en sak i dag, att det ska komma folk och titta på lägenheten i kväll’. Och det var inte rätt alls, dom kommer vid tolv, och jag (min del av ‘vi’) har väldigt mycket mer än en sak att göra i dag.

Jag har aldrig fattat det här med att fredagsstäda, jag gör temporära insatser i stället, och snart ska jag ta mig an vår ljusgröna soffa, den som är sjuttonhundratal och har en lös sittmadrass, eller hur man ska uttrycka det. Det heter säkert nåt elegant, men hur som ska jag puffa till den ganska stadiga dynan, så den blir lite snyggare och så dammsuga under. Maken gläder sig åt det nya utbudet av kanaler, han kan se både BBCworld och klassikern Sky News, som vi inte haft på länge.

