– på något konstigt sätt. Dessutom lyckades jag stänga av mobilen mer eller mindre i sömnen, men tre minuter senare kom en ambulans förbi, så ljudet väckte mig igen. Då hade jag hunnit drömma att någon planterat ut krokodiler i sjön.

Jag är lite seg i dag, det känns att jag glömmer detaljer som ska göras. Men jag tror att jag lyckades förnya receptet på makens smärtstillande iaf, alla dessa val som ska göras och sen ska man dessutom tala in på telefonsvarare, jag kom inte ihåg det. En väldigt kort stund hade jag tappat bort bilnyckeln, det var lite panik på det. Den låg inte där-den-ska-ligga och den fanns i fickan heller. Leta leta leta och sen kände jag för säkerhets skull i jackfickan. Jag lägger den aldrig i jackfickan. Men i går var tydligen undantaget. Tacksam att den fanns där.

