när den berömda gränsen är nära? Jag menar innan man ligger i hallen och inte kan röra sig? För det vore väldigt opraktiskt att hamna där. Jag är helt på det klara med att det inte är normalt att nästan bryta ihop på banken för att kvinnan på andra sidan disken är lite dryg, när jag var yngre var det inte precis blyga violer som befolkade banker och postkontor, så jag borde vara härdad. Och för övrigt hade jag fått en penningavi på 125 kr från Nordea när jag kom hem, och nu antar jag att om dom ska sätta in den på mitt konto, så får jag betala 85 kr för det. Och nej, det finns inget Nordea i min närhet. Finns det i någons närhet?

Och när jag blinkar, så är ögonlocken så där varma, så där som om man skulle behöva sova tio timmar. Och jag gick förbi löpsedlar med rubriker om hur man undgår att behöva gå till badrummet på natten, typ ‘-så förbättrar du din nattsömn’. Det vore smidigt, fast nu är det inte jag som behöver upp, däremot behöver maken hjälp med själva promenaden, så där barfota på natten. Så min nattsömn är rätt märklig. Och ja, jag vet att så många har det så mycket värre.

