– av det som måste göras i dag, visningen av svärmors lägenhet. Det kommer att ordna sig förstås, men just när jag hade klivit ur hissen med toaletthjälpmedlet så ringde mobilen. Någon kommer och tittar på vår lägenhet i morgon vid tolv. Tjo. Och jag som känner att vi har det så stökigt, någon annan skulle förmodligen inte tycka det, och den som kommer får väl tänka sig in i sin egen ordning.

Sen skulle jag till banken. Det brukar gå väldigt smidigt, jag känner många av dom som jobbar där, men i dag blev det annorlunda, kan man säga. Jag har inte så väldigt mycket marginal heller, och jag var snubblande nära att börja gråta, men jag höll mig. Jag frågade dessutom om dom gjorde bouppteckningar, men det gjorde dom verkligen inte. ‘Du vet säkert nån själv, som gör det’, sa kvinnan. Och då sa jag, lätt irriterat, – ‘men då hade jag inte frågat dig’. Och då mumlade hon ett par namn. Jag ska ringa det ena i morgon, förhoppningsvis mår jag bättre då. Och jag fick en hyfsad offert på ordnandet av svärmors datum på gravstenen, så jag tackade snabbt ja till det. Alla dessa detaljer.

