– sista lånedagen förra veckan, och tänkte att det är bäst att jag bara lånar två, så jag hinner läsa mitt i det här kaoset. Och då har jag förstås läst ut båda två i dag. Så kan det gå.

Och annars sitter jag och funderar på nya projekt (rätt dumt, ja). Man skulle t ex kunna klä om sitsarna på vår nyinflyttade matsalsmöbel. Dom är mycket stilfullt och hållbart försedda med ett blåmelerat tyg, och jag sitter och tänker Morris Golden Lily, i nån ljus färgställning, vi har en mörkgrön soffa och soffkuddar i en annan soffa i ljusgrönt. Jag kanske ska koncentrera mig på det pågående kaoset i stället för att skapa mer.

Det finns faktiskt inte så många platser i hemmet som ser hyfsat välordnade ut, men man ska aldrig ge upp. Vi har aldrig siktat på ett hem med vit soffa och vita mattor.

