– som vill ha visning av svärmors lägenhet ringde nyss, i morgon eftermiddag ska jag dit. Nu börjar det bli lite tjatigt, kan jag tycka. Dessutom sa min egen hyresvärd att det kommer att ringa folk för att titta på vår lägenhet också. Och just nu är det rätt stökigt på båda håll, tänker jag. Fast i morgon förmiddag ska jag ta ett sista (?) tag i svärmors lägenhet och sen köra säckar härifrån och därifrån till tippen. Jag har köpt femte (?) rullen svarta säckar i dag. Och så har jag rensat ut den höga byrån helt och hållet, så jag hoppas second handen hör av sig snart.

Just nu känns det bara så rörigt med alla album och dukar och allt möjligt. Det vore skönt att åtminstone få lite luft här. Och jag tittar på bokhyllorna med granskande blick. Någon sa i går att man kan lägga ut sina böcker till försäljning, men det tror jag inte är aktuellt här. Dels är det facklitteratur, som ganska säkert inte intressera särskilt många, och så är det mer eller mindre nötta pocketböcker, som jag tänker får lämna hemmet.

