– står i ugnen nu, iaf köttfärsdelen, det ska bli champinjonsås också. Sen. Så jag känner att jag har hyfsad kontroll.

Och i går rensade jag ut tre av dom sex lådorna i stora byrån, den som ska bort. Annars har jag tänkt att jag ska inte börja rensa här innan svärmors lägenhet är klar, men så blev jag rastlös i går och tog fram en svart plastsäck. Och så en till. I den lilla byrån, som blir kvar, har Yngste haft kläder, men han gav ok till att slänga allt. Fast den där t-shirten, som jag tryckte upp en gång, en till honom och en till hans bror, den kunde jag inte stoppa i den svarta säcken. Bilden är tagen när vi var på Regementets dag, när Äldste gjorde lumpen. Han har full grön utrustning med hjälm och allt och lyfter med ett stort leende lillebror, i keps, ner i stridsvagnen. Den var ganska blekt, men den får vara kvar nånstans.

