– blev det här. Jag gick visserligen bort till lägenheten och plockade lite, med betoning på lite, men plötsligt kände jag att det gick inte mer. Jag tog bilden, som svärmor alltid hade över sängen, på maken, henne, mormorn och mormorsmor och gick hem. Jag vet ju att i morgon kommer vi att göra ett större ryck tillsammans och då går det lättare. Jag ska verkligen inte påstå att jag och svärmor var jättetighta, men vi delade liv så länge, och jag tyckte på många sätt att hon var en ganska fantastisk kvinna, så det är väldigt knepigt alltihop.

Och jag ska köpa en postpåse och skicka iväg det där hörselhjälpmedlet hon hade vid tv:n, som jag trodde var en värmedyna lite hastigt. Det var Äldste, som visste vad det var. Men köksskåpen, alla grytor och kastruller, ja kära nån. Ett liv.

This too shall pass.

