– när man tittar genom fönstret, men det är fel. Ganska kallt, faktiskt. Men jag har varit ute och traskat ändå, först skrev jag på det nya lägenhetskontraktet, och jag känner mig fortfarande nöjd med att det blir ca tvåtusen mindre i hyra. Fast det ligger rätt mycket jobb innan dess, ja. Och sen gick jag förbi svärmors hyresvärd, men dom hade förstås inte besökstid på fredagar, så på måndag efter ett får jag försöka komma ihåg att gå dit. Och med allt detta grävande i gatorna är det hopplöst att ta cykeln.

Men jag ska handla lite på eftermiddagen och sen laga morgondagens middag. Äldste erbjöd sig att ta med skinkpaj, men jag sa att dom kunde ha mer användning för den själva. Jag tycker att dom sliter så mycket ändå.

Och lite konstigt är det allt att för exakt ett år sen åkte vi till Stockholm, maken och jag, och jag snurrade runt Stadshuset. Att allt gick så bra, det är jag fortfarande tacksam över.

