– att allting ska fungera smidigt och helst snabbt också. Ha. Men i dag har jag iaf lyckats skriva kuvert och tackkort med anledning av svärmors frånfälle. Det var inte jättejättemånga, verkligen inte, men det tog ändå en stund i all enkelhet. Fast det är klart att det var värre på den tiden, när jag skickade 90 julkort. Eller rentav fler en del år.

Men jag fick använda min nya penna iaf. När jag satt där i lägenheten, när svärmor var död, så upptäckte jag att min parkerpenna, rostfri med svart skrift, bara hade försvunnit. Först tänkte jag att jag hade tappat den när jag skulle ringa 112, men den fanns inte där och inte heller hos optikern, där jag ju hämtat ut glasögonen. Till slut insåg jag att den var borta. Och sen insåg jag också att man numer kan skicka efter en ny penna på nätet, det behövs inte att man tar sig till en större ort, så det var praktiskt. Nu är jag lite bevakande över den nya pennan och tänker försöka behålla den länge.

