Förutom att jag har trasslat med vår egen, så har jag suttit med listan som det ska skickas sorgtack till. Och modern teknik i förening med svärmors telefonbok – alltså en liten riktig, blommig bok med anteckningar i – gör att jag just nu saknar tre adresser. Det tycker jag själv är ett rätt bra resultat, maken är mycket imponerad. Så nu är det bara själva skrivandet kvar.

Och jag fortsätter i morgon med min lilla lista, det är bara att hoppas att det som i dag ser rätt hopplöst ut kommer att lösa sig i morgon. Det är klart att jag skulle önska att det snart, alldeles snart, skulle bli lite varmare också, men det blir det väl.

I dag köpte jag dessutom säsongens allra första svenska jordgubbar. Odlade i växthus och rätt dyra förstås, inte den allra mest aromatiska sorten, som man lyckas skrämma fram så tidigt. Men doften var alldeles rätt ändå.

