i kommunen. Hemsidan är fylld av förmaningar om att man ska ha sina förråd fyllda och vara beredd på allt. Jomenvisst. När vi satt och åt vår varma mat, maken och jag, så upptäckte jag att kaffebryggaren och mikron slocknat. Elavbrott, när jag kom i kontakt (ha!) med elleverantörens hemsida. Och jag gillar verkligen inte det.

Sen skulle jag ju till tippen, och eftersom ingen kan veta hur långt ett sånt avbrott blir, så gav jag mig iväg iaf. Och porten till svärmors hus går förstås i låst läge när det är elavbrott, men jag hade nyckeln beredd. Sen fick jag bära dom ganska tunga säckarna tre halvtrappor och så pula in dom i bilen. Väl på tippen var det förstås bilar som stod och blockerade den container jag skulle slänga i, men det blev motion, om man nu ska vara så där odrägligt positiv. Sen köpte jag fler flyttlådor på Ikea och bar upp dom till svärmors lägenhet. Då hade strömmen återkommit, så jag kunde ta hissen den vägen. Sen tänkte jag vara lite fiffig och ta med tv:n, när jag ändå hade bilen med. Det var en jättelång anslutningssladd, som jag lösgjorde – inkl att jag flyttade lite på ett tvåmetersskåp – bara för att upptäcka att tv:n var fastskruvad i sitt lilla bord. Då gav jag upp det projektet. Att antingen bära den med bordet eller att leta reda på en skuvmejsel där och då, kändes precis lika trist.

Och nu haglar det.

